Favorit i repris: helgens album

Vi tar upp en gammal favorit igen, helgens album. Den fanns med i den förra, korta iterationen av bloggen som fanns under tidig höst och sedan försvann.

Vilket blir då helgens album? Kanske ingen skräll egentligen, men jag rekommenderar Bon Ivers senaste album Bon Iver. Det är drömsk musik, vacker och skör på ett sätt som får mig att tänka på Sigur Ros. Visst finns drag av Pink Floyd och Camel också, men de äldre artisterna saknar i mitt tycke vissa drag av pop och rock i sina mer orkestrala låtar. Bon Ivers låtar flyter in i varandra, och blandningen mellan dist och harmonier får mig att vilja lyssna utan att bli varesig stressad eller otålig. Såklart är det inte låtar för alla tider på dygnet, men … jo, jag gillar dem varje tid på dygnet. Det är alltid bra att hitta lugnet.

Kommentera

