En återupptäckt

Efter en helg med 20 timmar CAD-och-peka-på-motor klickade jag på min Melissa Horn-spellista på telefonen och återupptäckte henne. Eller återupptäckte, det var inte två månader sedan jag såg henne här i Linköping men det känns så. Jag gillar verkligen melodierna, och texterna är … lagomt bittra, kan man väl kalla det. Jag gillar texter om att inte vara lycklig, på något sätt känns de som en påminnelse om att allting inte är eller kommer att vara perfekt. Det gör att jag känner mig lite lugnare inför framtiden, med allt vad den innebär av exjobb, arbetsansökningar och den där grejen som tydligen kallas ”att bli vuxen”. Låter sjukt skrämmande.

Kommentera

